آیـت‌الله‌عبـدالمحـمود عبداللهی؛ نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم مظاهری در رأس همراهی با مردم در مبارزات انقلابی بود، گفت: حجه‌الاسلام مظاهری در حین دعا در تکان دادن و نرم کردن دل‌ها بسیار تأثیرگذار بود و مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تغییر داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:
مرحوم مظاهری در رأس همراهی با مردم در مبارزات انقلابی بود
آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی؛ نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم مظاهری در رأس همراهی با مردم در مبارزات انقلابی بود، گفت:حجه‌الاسلام مظاهری در حین دعا در تکان دادن و نرم کردن دل‌ها بسیار تأثیرگذار بود و مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تغییر داد.
آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی گفت: آنچه در مورد حجه‌الاسلام مظاهری مهم است جامعیت این عالم است، او از وعاظ درجه یک استان اصفهان بود.
وی افزود: در کنار جلسات وعظ، مراسم دعا و شب‌زنده‌داری در سحرهای ماه مبارک رمضان و شب‌های جمعه از قدیم‌الأیام تـوسـط حـجه‌الاسلام مظاهری برگزار می‌شد‌ و دعا را با حال بسیار خوبی قرائت می‌کرد؛ بنده نیز از دوران نوجوانی و در حوالی سال ۱۳۴۰ توفیق حضور در این مراسم را داشتم.
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر قابل توجه بودن جامعیت شخصیت حجه‌الاسلام مظاهری گفت: یکی از نمادهای این جامعیت این بود که مناجات، اقامه دعا، نیایش، پیوند دادن و در واقع معراج دادن مردم به سوی خدا توسط ایشان با پیوند با مردم و توجه به خلأهای اجتماعی همراه بود؛ یکی از نکات مهم قرآن و متون دینی اسلام این است که عبادت فردی با رسیدن به خلق‌الله، امر به معروف و نهی از منکر همراه باشد.
وی با اشاره به آیه ۱۶ سوره سجده قرآن کریم که خداوند می‌فرماید«مؤمنان از بستر جدا مى‌شوند و پروردگارشان را از روى بیم و امید مى‏‌خوانند و از آنچه روزیشان داده‏‌ایم انفاق مى‌کنند»، خاطرنشان کرد: خداوند در این سوره خصوصیات متقین و مؤمنان را توصیف می‌کند و حجه‌الاسلام مظاهری نیز این آیه را به خوبی در مرحله عمل به اجرا می‌گذاشت.
عبداللهی با بیان اینکه جملات زیبای حجه‌الاسلام مظاهری در حین دعا در تکان دادن و نرم کردن دل‌ها بسیار تأثیرگذار بود، تصریح کرد: حجه‌الاسلام مظاهری مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تغییر داد؛ در وعظ خود به ضرورت توجه به نیازهای معیشتی مردم و به خصوص فقرا همواره توجه داشت و خود نیز مؤسس خیریه‌های زیادی بود.
وی با بیان اینکه بسیاری از کمک‌های مردمی به خیریه‌ها، در جلسات وعظ حجه‌الاسلام مظاهری و با تشویق ایشان جمع‌آوری می‌شد، متذکر شد: عبادت، نیایش و توجه به خدا جدای از خدمت به مردم نیست و در مقابل خدمت به مردم نیز از عبادت و نیایش جدا نیست که حجه‌الاسلام مظاهری این ویژگی را در عمل نشان می‌دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: حجه‌الاسلام مظاهری همان‌گونه که مردم را به دعا و مسائل آخرت توجه می‌داد و آن‌ها را تکلیف‌گرا می‌کرد، در زمینه انفاق و کمک‌های اجتماعی نیز مشوق بزرگی بود و این خود زمینه‌ای برای پاک‌سازی و طهارت انسان‌ها بود؛ وی در رأس همراهی با مردم در مبارزات انقلابی بود.
وی با اشاره به تأثیر سخنان مرحوم مظاهری در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس ادامه داد: بسیاری از نیازهای جبهه‌ها در همین مجالس دعای ایشان تأمین می‌شد؛ همان‌طور که استان اصفهان بیش از ۳۰۰ شهید را در یک روز تشییع کردند، در خدمت‌رسانی و پشتیبانی خدمات به جبهه‌ها نیز نسبت به دیگر استان‌ها پیشتاز بود و یکی از کسانی که نقش مهمی در تأمین این نیازها داشت مرحوم حجه‌الاسلام مظاهری بود.
عبداللهی بیان داشت: پس از دوران دفاع مقدس نیز حجه‌الاسلام مظاهری برای بازسازی شهرهای جنگ‌زده خوزستان کمک‌های مردمی زیادی را در مجالس وعظ و دعای خود جمع‌آوری می‌کرد؛ فراموش نمی‌کنم که بعضی از شب‌ها پس از خواندن نیمی از دعا، مرحوم حاج آقای مظاهری اعلام می‌کردند که می‌خواهیم برای جنگ‌زدگان کمک جمع کنیم و در ابتدا هم با رقم‌های کلان ۵ تا ۱۰ میلیونی در آن زمان شروع می‌کردند.
وی با تأکید بر اینکه حجه‌الاسلام مظاهری به دغدغه‌های مرحوم حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری توجهات زیادی داشت و با آنان همراهی می‌کرد، عنوان کرد: این عالم بزرگ همواره درصدد بود تا از ولایت، دعا و اهل بیت؟عهم؟ سوءاستفاده صورت نگیرد و برخلاف محافلی که بعضا در اصفهان با عنوان ولایت تشکیل می‌شد اما بر خلاف وحدت مسلمانان بود، همواره بر وحدت میان مسلمانان تأکید داشت.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به ویژگی‌های برتر این عالم بزرگ و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان ابراز داشت: حجه‌الاسلام مظاهری برای همه و به خصوص روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌تواند یک الگو باشد که این الگوگیری باید استمرار داشته باشد.