در سال ۱۳۴۸ دو موسسه در اصفهان به نام های کریستوفر و نورایی وجود داشت که این دو موسسه زیر نظر کشور انگلیس هدایت می شدند. نا بینایان در این موسسات تحصیل می کردند و برای اشتغال، به آنها آموزش داده می شد و به کار گرفته می شدند. در همین پوشش عقاید آنها از اسلام و تشیع به مسیحیت تغییر داده می شد.

با مطلع شدن حاج آقا از این موضوع ایشان تصمیم گرفتند تا این مسئله را با خیرین در میان گذاشته و به لطف خدا و با همت مردم و خیرین و پیگیری حاج آقا این مرکز تاسیس شد و عده ی زیادی ازاین افراد باز گردانده شده و خدمات آن دو موسسه در این موسسه به آنها ارائه شد و کم کم این موسسه از شهر های دیگر و استان های دیگر افرادی را تحت پوشش قرار داد.

تاسیس: سال ۱۳۴۸

هدف: تکفل آموزش و پرورش نابینایان.

محل تأمین هزینه‏ ها: کمک‏های مردمی به صورت قبوض مستمری ماهیانه و فروش تاج‏گل.

موضوع فعالیت: خدمات فرهنگی، از قبیل آموزش در دوره‏های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، همچنین حرفه‏آموزی و به کارگیری نابینایان بزرگسال در ساخت و تولید انواع محصولات مویی از ساده‏ترین تا حساس‏ترین آن‏ها که غلتک‏های مورد مصرف در صنایع نساجی است.

حوزه‏ی فعالیت: سراسر ایران.

جریان تاسیس آن این بود که مسیحیان مدرسه ای برای نابینایان تاسیس کرده بودند به نام نورآیین که در آن این کودکان را مسیحی کرده و نسبت به اسلام بی تفاوت میکردند.

ابا بصیر یکی از یاران نابینای امام صادق (ع) بودند.

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *