در زمان جنگ(سال ۶۷) حاج آقا در سفری که با حضرت آیت الله بحلول به زاهدان داشتند، مشاهده کردند، که عده ای از اهل سنت مجموعه ای را راه اندازی کرده اند به نام دارالتحفیظ قرآن الکریم و در آن کودکان شیعه و سنی را قرآن آموزش میدادند و این موضوع را نشانه فخر و برتری خود میدانستند. حاج آقاپس از مشاهده این موضوع در باز گشت خود به خانه ای که در چهار سوق شیرازی ها برای تبدیل به حسینیه خریده بودند را از آنها گرفته اقدام به راه اندازی کانون مشابهی با همان نام کردند، که در آن کودکان آموزش داده  می شدند. با توجه به اینکه کودکان تنها در تابستان قادر به شرکت در این کلاس ها بودند تصمیم به ساخت مدارس غیر انتفاعی دار القرآن گرفته شد تا کودکان در طول سال نیز تحت آموزش قران قرار گیرند. پس از آن با توجه به اینکه مربیان تربیت شده، در این مرکز مدرکی جهت ارائه برای به کار گرفته شدن در امور مرتبط با قرآن در مراکز دیگر نداشتند تصمیم به ساخت دانشگاه قرآنی گرفته شد و هم اکنون این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پرورش دانشجو می نماید.

قال رسول الله (ص) :

* هرگاه فتنه های روزگار مانند شب تار شما را فراگرفت پس به قرآن پناه ببرید.

 

قرآن کلام خدا و کتاب نور و حکمت است. جلوه‌ای است از عظمت و بزرگی خدا و نور هدایتی است که بر رسول گرامیش فروفرستاد تا بندگانش را از ظلمات جهل و غفلت رهایی بخشد.

دارالقرآن الکریم اصفهان با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه توسط جمعی از شیفتگان معارف اســـلامی و با نظارت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدی مظاهری در سال ۱۳۶۷ در اصفهان تاسیس و در سایه‌ی عنایات و توجهات حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با یاری قرآن دوستان ، تاکنون موفق به ارائه خدمات وسیع و چشمگیری بویژه در سطح استان شده است.

دانشکده معارف

مراکز شهرستانی

مجتمع آموزشی

کتابخانه

شکوفه های قرآن

نمایشگاه و فروشگاه کتاب

دوره های دانش آموزی

واحد نرم افزار

مجموعه فرهنگی تفریحی

http://dar-al-quran.ir

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *